Meerjaren campagne
De isolatiecampagne is een meerjaren themacampagne onder het ‘Iedereen Doet en Wat’ label. Een duurzaam en comfortabel huis begint bij goede isolatie, dat is de centrale boodschap. Er is een koppeling met gemak, subsidie en klimaat. In de campagne wordt rekening gehouden met de verschillende fasen waarin mensen zich bevinden. Van ‘ik ben er niet mee bezig en heb geen idee’, naar ‘ik wil wel maar zie allerlei barrières’ tot ‘ik wil wel, maar hoe?’ Triggeren en bewust maken gebeurt vooral via radio en tv en online wordt ingespeeld op belemmeringen en slimme momenten om te gaan verduurzamen zoals verhuizen en verbouwen. De eerste campagneperiode duurt van 8 februari tot 11 april. In het najaar staat de volgende campagne gepland.
Middelen eerste campagneperiode
- 8-28 februari: tv-commercial in zendtijd van rijksopverheid
- 22 feb-14 maart: 2 radiocommercials over spouwmuur- en vloerisolatie, en dakisolatie,
- 22 feb-eind maart: Social
- 8 feb-8 maart: Native
- 1 dec-18 maart: Zoekwoorden marketing (SEA) Google
- 22 feb-21 maart Online display (banners) op websites van anderen
- 15 mrt- 11 april: Filmpjes YouTube (discovery ads) over barrières en slimme momenten
Links naar middelen (tv commercial en stills)
Delen?
Graag! We posten regelmatig posts via Iedereen Doet en plaatsen filmpjes op YouTube. Allemaal bruikbaar voor eigen website en socials. Wil je meer weten of materiaal ontvangen, neem even contact op via sharon.buys@minbzk.nl.