Doel campagne
De campagne gaat in op de noodzaak om anders om te gaan met onze spullen. Het doel is om iedereen te stimuleren om meer circulair met spullen (textiel, meubels en elektronische apparaten) om te gaan. De campagne brengt niet alleen in beeld waarom het belangrijk is, maar ook met welke grote en kleine keuzes dat kan.
Doelgroep
De campagnestrategie kent een multimediale aanpak om zoveel mogelijk lagen van de bevolking te bereiken, met als focus jongeren van 18 tot 32 jaar. De campagne is door de ministeries van EZK en I&W ontwikkeld, op basis van expertise van gedragswetenschappers.
Campagne in juni en september
De campagne loopt tot midden juni en wordt herhaald in september. Later dit jaar verwachten we ook deelcampagnes van Verbeter je huis (ministerie van BZK) en Elektrificatie van brom- en snorfietsen (ministerie van I&W) onder het ‘Zet ook de knop om’ label.
De campagnetoolkit vind je rond 20 mei op www.lcnk.nl. Houd onze website en LinkedIn in de gaten.