Nieuw thema landelijke klimaatcampagne zet anders omgaan met spullen centraal

15-05-2024 467 keer bekeken {0} reacties

Op dinsdag 20 mei gaat de nieuwe 'Zet ook de knop om'-campagne van start. In 2024 is het centrale thema: Je spullen een tweede leven geven, een goede gewoonte!

Doel campagne

De campagne gaat in op de noodzaak om anders om te gaan met onze spullen. Het doel is om iedereen te stimuleren om meer circulair met spullen (textiel, meubels en elektronische apparaten) om te gaan. De campagne brengt niet alleen in beeld waarom het belangrijk is, maar ook met welke grote en kleine keuzes dat kan. 

Doelgroep 

De campagnestrategie kent een multimediale aanpak om zoveel mogelijk lagen van de bevolking te bereiken, met als focus jongeren van 18 tot 32 jaar. De campagne is door de ministeries van EZK en I&W ontwikkeld, op basis van expertise van gedragswetenschappers.

Campagne in juni en september

De campagne loopt tot midden juni en wordt herhaald in september. Later dit jaar verwachten we ook deelcampagnes van Verbeter je huis (ministerie van BZK) en Elektrificatie van brom- en snorfietsen (ministerie van I&W) onder het ‘Zet ook de knop om’ label.

De campagnetoolkit vind je rond 20 mei op www.lcnk.nl. Houd onze website en LinkedIn in de gaten. 

Cookie-instellingen